• Breaking News

    Friday, January 4, 2019

    Blood Donation Camp

                                    Blood Donation Camp

                                             A Report



    A blood donation camp was organized in our college last Sunday. It had been command within the faculty hall. All the preparations like arrangement of beds, sanitation etc were created. A team of doctors and nurses from the native Govt hospital had reached in time. The Chief Guest of the Camp was the SDO of the town. He inaugurated the Camp by cutting the ribbon at 8.00 am. The scholars of our faculties and therefore the alternative faculties besides the individuals of the town were collaborating within the camp. I used to be additionally evangelical for donating my blood. I used to be arranged to bed with a soft ball in my hand. Then the method of extracting the blood off my body started. The method took over 0.5 an hour. After it, along side the another donators, I used to be given fruits and milk. 


                                              Blood Donation ।।  রক্তদান ক্যাম্প



                                                     

    There have been additionally terribly outstanding individuals of the town United Nations agency were there to gift blood. The Blood Donation Camp continuing until 4:30 pm. After that, the Chief Guest delivered the speech extolling people who had given their blood. He told the audience that the given blood would be used for saving the lives of the blistered and therefore the sick. One among the doctors additionally self-addressed the audience voice communication that the blood donation doesn't weaken the the donators. The recovery takes place terribly presently. He talked regarding facts/ myths/ Blood teams connected data. The SDM additionally two-handed over the Certificates to the blood donators. It had been followed by a Cultural Programme. the scholars of our college conferred the cultural things. Everyone enjoyed that. The Blood Donation Camp was concluded with anthem. It had been definitely a unforgettable day on behalf of me. I, along side othersdetermined to gift blood in future additionally.


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




                                                            রক্তদান ক্যাম্প


                                                                      একটি প্রতিবেদন

    গত রোববার আমাদের কলেজে রক্তদান ক্যাম্প আয়োজন করা হয়। এটি অনুষদ হল মধ্যে কমান্ড ছিল। সকল প্রস্তুতি যেমন বিছানা, স্যানিটেশন ইত্যাদি ব্যবস্থা তৈরি করা হয়েছিল। স্থানীয় সরকার হাসপাতাল থেকে ডাক্তার ও নার্সদের একটি দল সময় পৌঁছেছিল। ক্যাম্পের প্রধান অতিথি ছিলেন শহরটির এসডিও।  তিনি সকাল  8 টায় রিবন কেটে   ক্যাম্প উদ্বোধন করেন। আমাদের অনুষদের পণ্ডিতগণ এবং অতএব শহরের অন্যান্য ব্যক্তি ছাড়া বিকল্প অনুষদের ক্যাম্পের মধ্যে সহযোগিতা করছিলেন। আমি আমার রক্ত ​​দান করার জন্য অতিরিক্ত সুসমাচার প্রচার করতাম। আমি আমার হাত একটি নরম বল সঙ্গে বিছানা ব্যবস্থা করা হয়। তারপর আমার শরীর থেকে রক্ত ​​বের করার পদ্ধতি শুরু হলো। পদ্ধতি 0.5 ঘন্টা একটি ঘন্টা গ্রহণ। পরে, পাশাপাশি অন্য ডোনেটর, আমাকে ফল ও দুধ দেওয়া হতো।


    এছাড়াও যুক্তরাষ্ট্রে জাতিসংঘের সংস্থাটির ভয়াবহভাবে অসামান্য ব্যক্তিরা উপহার রক্তে উপস্থিত ছিলেন। 4:30 অপরাহ্ন পর্যন্ত রক্তদান ক্যাম্প চলছে। এর পর, প্রধান অতিথি তাদের বক্তব্য দেন যারা তাদের রক্ত ​​দিয়েছেন। তিনি শ্রোতাদের বলেছিলেন যে প্রদত্ত রক্তটি ক্ষতিগ্রস্তদের জীবন বাঁচানোর জন্য এবং সেইজন্য অসুস্থদের জন্য ব্যবহার করা হবে। ডাক্তারদের মধ্যে একজন অতিরিক্ত দর্শকদের ভয়েস যোগাযোগকে স্ব-সম্বোধন করে যে রক্ত ​​দান দানকারীদের দুর্বল করে না। পুনরুদ্ধারের বর্তমানে ভয়ঙ্কর জায়গা সঞ্চালিত হয়। তিনি তথ্য / পৌরাণিক / ব্লাড টিম সংযুক্ত তথ্য সম্পর্কিত কথা বলেছিলেন। এসডিএম অতিরিক্ত রক্তদাতাদের সার্টিফিকেটের উপর দুই হাতে হস্তান্তরিত। এটি একটি সাংস্কৃতিক প্রোগ্রাম দ্বারা অনুসরণ করা হয়েছে। আমাদের কলেজের পণ্ডিতগণ সাংস্কৃতিক বিষয়গুলি প্রদান করেছেন। সবাই যে আস্বাদিত। রক্তদান ক্যাম্প গান গেয়েছিল। এটা আমার পক্ষে স্পষ্টভাবে একটি অবিস্মরণীয় দিন ছিল। আমি পাশাপাশি ভবিষ্যতে অতিরিক্ত রক্ত ​​দান করার সিদ্ধান্ত নিলাম।

    1 comment:

    Update

    list of ministers of india 2019

                                list of ministers of india 2019 | 1. Narendra Modi - Prime Minister,  Public Grievances and Pensions, ...

    Contact Us

    Email:- soumyadipmandal9@gmail.com